social activatie
ABN AMRO

ABN AMRO vroeg om een social activatie rond haar woonproposities, lees: hypotheken. Waar het logisch leek om iets te doen met het nieuwe huis, nieuwe kansen en toekomstplannen, vonden we een originelere insteek: alle emoties en herinneringen die verbonden zijn aan je oude huis. Hier zat een mooie activatie: vertel wat je achterlaat en de mooiste verhalen verhuist ABN AMRO mee naar het nieuwe huis. Zoals bij Roos, die wegens een lichamelijke beperking moest verhuizen. De dierbare wandschildering voor haar zoontje Levi maakten we één op één na in haar nieuwe huis.


Door weg te blijven van hypotheken en te laten zien dat ABN AMRO de emoties bij een verhuizing begrijpt, creëerden we sympathie. Dat bleek ook uit de reacties en comments. Waar de bank vaak kan rekenen op een flinke dosis cynisme, waren de reacties in dit geval veelal positief.

klant:
ABN AMRO

opdrachtgever:
N=5

art director:
Jurren Sluiter

in samenwerking met:
Olaf van der Geld