Positionering & website
Qurin

Kanker is een groeiend probleem. Niet omdat er steeds meer mensen aan sterven, maar juist omdat steeds meer mensen langer met kanker blijven leven. Dat is mooi, maar betekent een zwaar behandeltraject voor de patiënt en een financiële aderlating voor de maatschappij.


Zeer vroege diagnose kan dat voorkomen. Qurin ontwikkelt een urinetest die kanker al in een zeer pril stadium kan detecteren. Total Design betrok me bij de positionering en de ontwikkeling van de merkidentiteit, brand story en copy voor www.qurin.com. Maar het meest bijzonder waren de interviews die ik hield met mensen die van kankerbestrijding hun levenswerk hebben gemaakt. Zoals Bob Pinedo, internationaal vermaard kankerspecialist en oprichter van Qurin.


Bob vertelde over een tijd, niet eens zo lang geleden, waarin er niet eens pijnbestrijding was voor kankerpatiënten. Hoezeer hij geraakt werd door creperende patiënten en op soms onorthodoxe wijze besloot te onderzoeken hoe dat anders kon. Zo werd hij grondlegger van het VUmc Cancer Center. En ontdekte hij dat de nier biomarkers voor kanker in de urine uitscheidt. Het idee voor Qurin was geboren.


De ontwikkeling en goedkeuring van een dergelijk medisch product is een lang traject. Maar de eerste testfasen zijn inmiddels succesvol afgerond en Qurin komt steeds dichter bij het moment van officiële lancering. Een revolutie in kankerdiagnostiek.

klant:
Qurin

opdrachtgever:
Total Design

art director:
Agreeth Wiersma

in samenwerking met:
Sieds De Boer

website:
www.qurin.nl